ניהול תקציב משפחתי נכון

ניהול תקציב משפחתי חיוני מאוד כדי למנוע שיבוש במהלך החיים השוטפים. חשיבות התקציב הוא באיזון החייב להישמר בין הכנסות להוצאות. חשיבות נוספת היא בהותרת סכומים לחיסכון לטובת אירועים מיוחדים שאמורים להתקיים, וחלילה, למשברים כאלו ואחרים. חשיבות אחרת היא בדאגה לחיסכון לעתיד לתקופת הזקנה. כדאי מאוד להיעזר במומחי חברת Solid – פיננסים ומשכנתאות בעלת הניסיון.

ניהול תקציב משפחתי – על מה שמים דגש?

לכל משפחה יש סכומי כסף הנכנסים משכר עבודה, מרווחים משוק ההון, מהשכרת נכסים, ועוד. לצידם יש הוצאות שהגבוהות בהן הן עבור כלכלה ומחייה, צריכה, מיסים, חינוך וכדומה. וליד כל אלו יש הוצאות עבור בילוי ופנאי ופעילויות אחרות לרווחת כל בני המשפחה. כאשר יש מחסור בכסף אזי מצטמצמים ומוותרים על מוצרים ופעילויות שאינן חשובות. הבעיה היא בגריעת הפעילויות כי קשה לוותר על כאלו שמורגלים אליהן. לחילופין, גם כאשר ההכנסות נחשבות לגבוהות אזי יש לשים גבול להוצאות. גם כאן יש קושי פסיכולוגי לעשות זאת. משום כך יועץ חיצוני יכול לעזור. הוא מסתכל על המצב מבחוץ ואינו מעורב רגשית. הוא ישים דגש על הדברים הבסיסיים הנחוצים בהתאמה למצב המשפחה ואורח חייה ויציע תכנית מושכלת וברת ביצוע.

איך נבנית תכנית? יועץ המקבל לידו תיק רוצה, ראשית, לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים. הוא ילמד על המשפחה, הרכבה, צרכיה, תחומי התעניינות של כל פרט, טעמם האישי ועוד. במקביל ירצה לקבל מידע כלכלי אודות ההכנסות וההוצאות. בכלל זה ירצה לראות דפי עו"ש, תלושי שכר ומקורות הכנסה, מה התכניות לעתיד מבחינת הוצאות מיוחדות כמו טיולים, אירועי חתונה משפחתיים ואחרים ועוד. לאחר קבלת תמונת המצב הוא יגבש ויציג תכנית ריאלית שיהיה ניתן לעמוד בה. כלומר, לא יהיו ויתורים גדולים מדי אלא בכמות ובתחומים אפשריים. המטרה היא לעודד את המשפחה לעמוד במסגרת התכנית על מנת שתצליח. הדבר נכון בעת התנהלות שוטפת, ובמיוחד כאשר עולה הצורך בהבראה כלכלית אשר תחזיר את המשפחה לדרך התנהלות כלכלית נכונה. הצלחה ביישום תלויה בהיענות מצידה ויועץ מקצועי יכול לסייע רבות באמצעות שיחות שנועדו להתגבר על הצד הרגשי המורכב.

איך לנהל תקציב משפחתי – בעזרת ליווי מקצועי

ליווי יכול להימשך במספר פגישות בודדות, ובמקרים מורכבים, להתארך מעבר לכך. יועצים מחברת Solid – פיננסים ומשכנתאות מכירים את הנושא לעומק מעשרות מקרים אשר במסגרתם נתנו שירות וליווי לאוכלוסיות ממגזרים שונים. להצלחת תכנית כזאת יש משמעות קריטית ומרחיקת לכת בכל מה שנוגע להווה ולעתיד של המשפחה, כמו גם למערכת היחסים הפנימית.